autor: krzyh » 07 wrz 2025, 07:52
Regulacja tylnego amortyzatora - archiwum CBR XX OCP
autor: dj cat post z 17 czerwca 2010, 23:06
Archiwum - Link
Dnia dzisiejszego podczas tradycyjnego już spotkania czwartkowego w sklepie UxY-ego okazało się, że nie wszyscy użytkownicy iksów wiedzą o istnieniu tak pożytecznego ustrojstwa, jakim jest regulacja twardości amortyzatora tylnego w naszych sprzętach. Upoważniony przez Kolegów pozwolę sobie napisać kilka słów ( Ci, co znają zagadnienie w tym miejscu proszę przerwać czytanie, żeby nie tracić czasu

)
Jeśli chodzi o regulację napięcia wstępnego sprężyny, to sprawa jest jasna, wszyscy wiedzą o co chodzi, więc nie ma sensu się nad tym rozwodzić. Istnieje też w naszych sprzętach jeszcze jedna, nie mniej ważna możliwość wpływania na pracę tylnego zawieszenia, jaką jest regulacja twardości amortyzatora. Służy do tego celu śrubka pod śrubokręt płaski znajdująca się po lewej stronie dolnej części amortyzatora, przy jego mocowaniu. Nad śrubką jest oznaczenie w postaci półkolistej strzałki oraz liter S oraz H. Do regulacji służy charakterystyczny, długi śrubokręt z fabrycznego zestawu narzędzi. Kręcąc śrubką w kierunku litery S jak soft czyli miękki (kręcimy w lewo ) zmniejszamy twardość amortyzatora, a kręcąc w kierunku litery H jak hard czyli twardy (kręcimy w prawo) zwiększamy twardość. Różnica zapewniam, że jest kolosalna. Fabryczne ustawienie pośrodku znaków dla większości użytkowników jest za miękkie, zwiększenie twardości amora znacznie poprawia trakcję moto. Jednak każdy musi znaleźć własne ustawienia biorąc pod uwagę masę własną kierowcy oraz ewentualne obciążenie moto. Odpowiednie dobranie napięcia sprężyny i twardości amortyzatora pozwoli każdemu na dostosowanie motocykla do własnych potrzeb no i do kiepskiego stanu naszych dróg

[color=#80BF40]Regulacja tylnego amortyzatora - archiwum CBR XX OCP
autor: dj cat post z 17 czerwca 2010, 23:06[/color]
[url=https://web.archive.org/web/20170319233434/http://cbr-xx.pl/viewtopic.php?t=559&sid=4267e801143c1a5dd1f1df555658d02d][size=150][color=#0080FF][b]Archiwum - Link[/b][/color][/size][/url]
Dnia dzisiejszego podczas tradycyjnego już spotkania czwartkowego w sklepie UxY-ego okazało się, że nie wszyscy użytkownicy iksów wiedzą o istnieniu tak pożytecznego ustrojstwa, jakim jest regulacja twardości amortyzatora tylnego w naszych sprzętach. Upoważniony przez Kolegów pozwolę sobie napisać kilka słów ( Ci, co znają zagadnienie w tym miejscu proszę przerwać czytanie, żeby nie tracić czasu :-D )
Jeśli chodzi o regulację napięcia wstępnego sprężyny, to sprawa jest jasna, wszyscy wiedzą o co chodzi, więc nie ma sensu się nad tym rozwodzić. Istnieje też w naszych sprzętach jeszcze jedna, nie mniej ważna możliwość wpływania na pracę tylnego zawieszenia, jaką jest regulacja twardości amortyzatora. Służy do tego celu śrubka pod śrubokręt płaski znajdująca się po lewej stronie dolnej części amortyzatora, przy jego mocowaniu. Nad śrubką jest oznaczenie w postaci półkolistej strzałki oraz liter S oraz H. Do regulacji służy charakterystyczny, długi śrubokręt z fabrycznego zestawu narzędzi. Kręcąc śrubką w kierunku litery S jak soft czyli miękki (kręcimy w lewo ) zmniejszamy twardość amortyzatora, a kręcąc w kierunku litery H jak hard czyli twardy (kręcimy w prawo) zwiększamy twardość. Różnica zapewniam, że jest kolosalna. Fabryczne ustawienie pośrodku znaków dla większości użytkowników jest za miękkie, zwiększenie twardości amora znacznie poprawia trakcję moto. Jednak każdy musi znaleźć własne ustawienia biorąc pod uwagę masę własną kierowcy oraz ewentualne obciążenie moto. Odpowiednie dobranie napięcia sprężyny i twardości amortyzatora pozwoli każdemu na dostosowanie motocykla do własnych potrzeb no i do kiepskiego stanu naszych dróg :-P